כיצד להקל על תינוקות בתקופת החורף

כל אמא מכירה את זה, את אותו רגע כאוב שבו אנחנו מבינים שאין לנו פתרון. האף נסתם, הנזלת נוזלת, הגרון חנוק ואנחנו מנסות לעזור. צינון אצל תינוקות היא תופעה שמותירה לא מעט הורים, וגם אותנו עד לא מזמן, חסרי אונים לחלוטין.

יש לא מעט תרופות סבתא שאמורות לעזור. מהנחת חתיכות בצל ליד מיטת התינוק, דבר שגורם לבית להריח לא כל כך נעים, ועד לשאיבת הנזלת באמצעות מי מלח. פעולה שלא תהיה נעימה אף פעם – לתינוק וגם לנו.

המחשבה על הילדות שלנו ועל תקופת החורף, הובילה אותנו באליסיום לייצר חליטת צמחים שמוקדשת בדיוק לבעיה הזו. חליטת הצמחים אוויר צלול, מסייעת לאורך שלבי הצינון והשיעול לילדים ולתינוקות. היא מייבשת נזלת ומסייעת בפתיחת דרכי הנשימה. זהו אחד המוצרים שהכי נהננו לפתח, משום שידענו שהוא יספק פתרון טבעי ונגיש, שיקל על ההורים ובעיקר על התינוקות.

לצד חליטת הצמחים אוויר צלול, אנחנו רוצים לשתף אתכם בכמה טיפים מאיתנו להקלה על הילדים והתינוקות במהלך תקופת מחלות החורף:

קערה עם מים חמים:

אולי השיטה הנעימה ביותר מבין כל תרופות הסבתא השונות. מניחים את קערת המים החמים בסמוך לרדיאטור או לתנור החימום בחדר התינוק. האדים יוצרים לחות שעוזרת לשחרר את הנזלת. חשוב מאד להקפיד להחליף את המים מדי יום ולא להשאיר בחדר מים ישנים. בנוסף, חשוב להקפיד שהתינוק לא יגיע אל המים וכמובן – יהיה רחוק מגוף החימום.

קערת המים בשילוב עם חליטת צמחים טבעית מעניקות יחד טיפול מקיף. אנו מטפלים בצינון ובנזלת בסביבת החדר במהלך הלילה או היום, אך גם באמצעות תכשיר טבעי לגמרי שמשפר את המצב.

להשאיר פתח קטן לאוויר צח:

אנחנו נוטים לסגור ולאטום את החדר באופן כמעט הרמטי במהלך ימי החורף. חשוב להבין שדווקא אוויר צח ונקי יכול לעזור לנו לשפר את המצב. כדאי להקפיד שהדלת לחדר תהיה פתוחה, כך שאוויר נקי ייכנס דרך הדלת. בנוסף, כדאי לפתוח במהלך היום, אפילו כאשר אינכם נמצאים בחדר, את החלונות. כך ישנה סירקולציה של אוויר בתוך החדר, דבר שמונע חיידקים ובכך גם מחלות.

מכשירי אדים:

הסיפור של מכשירי האדים משתנה משנה לשנה ונכתב מחדש על ידי ארגון הרופאים ומשרד הבריאות, פעם אחר פעם. לפני כשנתיים הודיע ארגון הרופאים כי יש להפסיק את השימוש במכשירי אדים, בעיקר אצל תינוקות, בגלל הופעתו של חיידק מסוכן במים החמים ובחיבורי המכשיר.

בהמשך, פורסמו הנחיות חדשות לגבי מכשירי האדים. ניתן להשתמש במכשירי אדים איכותיים, המגיעים מתוצרת אמינה ומוכרת, אך חשוב להקפיד על הוראות השימוש ובעיקר להחליף את המים באופן קבוע. אסור להשתמש במכשיר אדים שהמים בו עמדו במשך זמן וחשוב לרוקן את המכשיר כשהוא לא בשימוש ולייבש אותו היטב.

שמנים:

השימוש בשמנים, ובעיקר שמן אקליפטוס, יכול לסייע לתינוקות במהלך החורף, אך גם במקרה זה חשוב לשמור על כללי זהירות. ראשית יש לקנות שמן אקליפטוס רק מהרוקח או ממוכר שמבין בתחום ולא להסתמך על מקורות אחרים.

בנוסף אסור לטפטף את השמן ישירות על גוף התינוק או קרוב אליו, אלא לטפטף כמה טיפות על הכרית או על המיטה, או להכניס למכשיר האדים יחד עם המים הטריים.

פתרונות אלו לא מבטיחים הקלה משמעותית אך יכולים לעזור. אנחנו מקווים שנתנו לכן ולכם כמה רעיונות איך לעבור את החורף בשלום.

ובנימה אופטימית, החורף הישראלי מביא איתו גם ימים שטופי שמש שבהם אפשר לצאת החוצה, לנשום אוויר נקי וצלול ולהתאוורר וזו כנראה התרופה הכי טובה למחלות החורף. שיהיה לנו חורף שכולו בריאות! ואושר!