נקיון פירות וירקות ? חומרי הדברה ?
העונה החמה בפתח והמקרר שלנו מתחיל להתמלא בירקות טריים ובפירות הקיץ המתוקים, אשר מסייעים לנו לשמור על תזונה נכונה ומרעננים כל מנה. אמנם הפירות והירקות חשובים לבריאותנו, וזאת המתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים לבקש מאמא אדמה!
אך מה בדבר הריסוס והלכלוך הרעלנים מהטבע, הריסוס המזיק?

ע"פ הגדרת משרד הבריאות, חומר הדברה הנו חומר כימי או תערובת חומרים כימיים המיועדים להגנת המזון מפני פגעים כגון חרקים, פטריות ,מכרסמים ,עשבים ומחלות אחרות הפוגעות בחיות משק ,בגידולים חקלאיים או במוצרי מזון. הצורך והתרומה של חומרי הדברה ביצור מזון חשובים, כיוון ששימוש בחומרים אלו משפר את איכותו, כמותו וכן את המגוון וזמינותו של המזון. עם זאת תמיד עולה השאלה באם שאריות חומרי הדברה במזון מהווים סיכון בריאותי?
פירות וירקות עלולים להכיל חיידקים ושאריות חומרי הדברה וריסוס רבים המזיקים לבריאות הגוזלים מסיבה זו חשוב מאוד לרחוץ אותם לפני האכילה או השימוש בהם – אפילו ירקות ופירות שהסרתם מהם את הקליפה. עצם הקילוף עלול לפזר את החיידקים מהמשטח החיצוני לחלק האכיל של הפרי או הירק.

אנו שמחים לבשר לכם שיש דרך לשטוף את הירקות ואת הפירות שלכם ושל הגוזלים, הנוזל האקולוגי לניקוי וחיטוי של אליסיום!
נוזל הניקוי האקולוגי הוא נוזל אנטיבקטריאלי - המחטא ומנקה בצורה מושלמת את הירקות והפירות ואינו משאיר טעמי לוואי, הנוזל מכיל חומרים טבעיים בלבד רכזי תירס אננס וקוקוס חומצ קליפות הדרים על בסיס מים!

לפני שתתחילו בתהליך השטיפה טיפ חשוב:
רובנו מכירים את ההתלבטות: האם לשטוף את הפירות והירקות בטרם נכניסם למקרר או לחכות עד הרגע שבו נרצה להכין סלט?
מומלץ לא לשטוף את הפירות והירקות לפני אחסונם במקרר אלא רק לפני השימוש, מאחר שהדבר עלול להאיץ את צבירת הבקטריות. אם בחרתם בכל זאת לשטוף אותם קודם לכן, רצוי לייבשם היטב במגבות נייר נקיות לפני האחסון.

אף שרובנו מנקים את הפירות וירקות מתחת לזרם המים תוך שפשוף קל, כדאי לדעת ששטיפה במים בלבד אינה מסירה לחלוטין את הלכלוך ולא הורגת את כל החיידקים, לכן מומלץ לשטוף/להשרות את הפירות והירקות בנוזל הניקוי והחיטוי של אליסיום. בעזרת הנוזל תסירו שאריות אדמה, חיידקים, שעווה וריסוס. אכילת פירות וירקות חשובה מאוד לבריאותינו ולבריאות ילדינו ,לכן חשוב לנקות לפני שאנו מכניסים אותם לגופינו ולגופם העדין של הקטנים.

מידע זה מוגש כחומר למחשבה לכל אותם הורים שתוהים האם וכיצד? נשמח לעמוד לשרותכם בכל שאלה. בהצלחה ובריאות איתנה צוות אליסיום - עולם בריא לתינוקות.