טיפים לשינה טובה של תינוקות בעונה הקרה

שעון החורף שמגיע בסוף אוקטובר ונשאר איתנו לאורך החודשים הקרירים יותר של השנה מספק אתגרים מיוחדים במינם להורים לתינוקות ולילדים בכלל. אנחנו מתמודדים עם חשכה שמגיעה מוקדם מהרגיל, לעיתים כבר בשעה חמש אחר הצהריים.

אנחנו משחקים, מנצלים את הזמן להפעלות ולהוצאת אנרגיה, אך הכל נעשה הרבה יותר באיטיות. התוצאה: לילות מאתגרים יותר שבהם שגרת ההשכבה הופכת בעייתית יותר ואנחנו מגלות ומגלים שיש שעות כמו חמש וחצי לפנות בוקר, שבהן התינוק או הילד שלנו יכול להיות עירני לחלוטין.

גם הלילות עצמם מורכבים יותר. הגשם, הרוחות, הברקים והרעמים, הופכים את השינה לפחות רציפה ויותר מעורערת. אנחנו מוצאים את עצמנו קמים יותר למיטה שלו או שלה, לבדוק שהכל בסדר, להרגיע בכי או התעוררות פתאומית.

מתוך ההתמודדות הפרטית שלנו כהורים עם הלילות המאתגרים של החורף, יצאנו לחקור ומצאנו כמה דברים שעוזרים לנו במיוחד, מביסוס הרגלים חדשים ועד חליטות צמחים מרגיעות.

אנחנו רוצים לחלוק אתכם כמה מהטיפים האלו:

15 דקות בגן עדן:

אומרים שצעד קטן יכול להפוך בסופו של דבר לצעד גדול ולהשג ענק. גם כשמדובר בהרגלי שינה אנחנו מאמינים שהדברים הקטנים שאנחנו עושים ישפיעו בסופו של דבר על השינה של התינוק או הפעוט.

עם בואו של שעון החורף, אל תסתכלו על חלונות הזמן בגדול אלא דווקא בקטן. אם עד כה התינוק היה הולך לישון בשבע ופתאום הוא מבקש להירדם כבר בשעה שש, צרו חלון זמן של 15 דקות השהייה. בכל יום הוסיפו 15 דקות לחלון הזה, עד שתגיעו לטקס שינה שמתחיל בשעה 19:00. כלומר הוסיפו לו רבע שעה של ערות בערב, כדי להגיע לבסוף לשעה שבה היה הולך לישון קודם לכן.

משחקי ה-15 דקות יובילו אתכם לעוד 15 דקות שינה במיטה בכל בוקר. גן עדן או לא?

בבוקר נשארים קצת במיטה:

אחת הדרכים להתמודד עם שעות הקימה המשתנות היא לעכב את היציאה מהמיטה. אם עד כה התינוק היה מתעורר בשש בבוקר, עם המעבר לשעון חורף רוב התינוקות מתחילים להתעורר מוקדם מכך וכתוצאה מהמצב הזה גם אנחנו עייפים יותר.

השיטה הטובה ביותר להרגיל את התינוקות לבוקר מתאחר ואיטי יותר היא להישאר במיטה. כאשר התינוק בוכה, כדאי לגשת אליו ולהרגיע אותו, אך לא להתחיל בפעולות ההתעוררות כמו פתיחת החלונות והתריסים, החלפת חיתול, הלבשה וכדומה.

במשך עשר דקות, מומלץ להמשיך ולהרגיע תוך כדי שהתינוק נמצא עדיין במיטה, בדיוק כמו שהיינו עושים באמצע הלילה כאשר הוא בוכה. כך התינוק ממשיך את תנופת השינה ושעות הקימה מתעכבות.

מתמידים בשגרת שינה קבועה – ומרגיעים:

כדי ליצור שגרת שינה נעימה ורציפה גם בתקופת המעבר בין שעון הקיץ לחורף, חשוב להקפיד יותר מתמיד על טקס השינה. השעה שלפני ההשכבה היא קריטית. מקלחת, הנקה אחרונה לפני שינה או האכלה מבקבוק ולילדים גדולים יותר – ארוחת ערב. לאחר מכן, מרגיעים את האווירה, פחות רעש, משחקים, טלוויזיה, מוזיקה או כל דבר אחר שיכול להפריע.

המטרה היא להתכנס לאווירה רגועה יותר, שיכולה לכלול חיבוקים, סיפור לפני השינה או שיחה על מה שקרה היום בגן – במידה ומדובר בפעוטות.

 

ובנימה אישית...

כשהקמנו את אליסיום הבנו שנושא השינה הוא נושא מרכזי בשגרת החיים של לקוחותינו אך גם שלנו

כהורים. חליטת הצמחים לילה טוב נולדה בדיוק בנקודה הזו. החליטה מורכבת מצמחים הידועים כבעלי השפעה נעימה ומרגיעה. היא עוזרת להקנות שינה עמוקה ונעימה. מזמינים אתכן ואתכם להכיר אותה ואת סדרת חליטות הצמחים שלנו.